Ze swiata architektury – Biennale w Wenecji 2012: Architektura. Możliwe tutaj Dom-dla-wszystkich / pawilon japoński

Nico Saieh Pawilon Japonii na Biennale w Wenecji (zaprojektowany przez Takamasę Yoshizakę w 1956 r.) Zaprezentował wystawę.
Architektura.
Możliwe tutaj.
Dom dla wszystkich ., kuratorowany przez Toyo Ito, z udziałem architekta fotograficznego Naoya Hatakeyama i architektów Kumiko Inui, Sou Fujimoto i Akihisy Hirata.
Wystawa, która została nagrodzona Złotym Lwem na Biennale, prowadzi nas przez proces, w którym ci trzej wschodzący architekci współpracowali z Toyo Ito nad projektem Domu dla wszystkich , projektem dla mieszkańców Rikuzentakata, którzy stracili domy podczas tsunami w 2011 roku.
W ścianach znajdują się zdjęcia Hatakeyamy z przed i po tsunami wraz z rejestracją wizualną architektów odwiedzających lokalizację.
Wokół pawilonu kilka modeli badawczych ujawnia proces projektowania tego unikalnego typu domu.
Dom dla wszystkich.
David Basulto, Blogu Jurorzy stwierdzili podczas ceremonii wręczenia nagród, że prezentacja i opowiadanie w Pawilonie są wyjątkowe i dostępne dla szerokiego grona odbiorców.
Jury było pod wrażeniem człowieczeństwa tego projektu.
W najbliższych dniach zaprezentujemy ekskluzywny wywiad z kuratorem Toyo Ito.
Więcej zdjęć i tekst z Toyo Ito po przerwie: Rok po trzęsieniu ziemi w Great East Japan, zdewastowany region otulony jest ciepłym słońcem, spokojnymi morzami i nowym wzrostem wiosny.
Kwitną wiśnie i ptaki śpiewają, jakby nic się nie wydarzyło.
Ale podczas gdy góry gruzów zostały usunięte, przez rozległe obszary ziemi, fundamenty utraconych domów pozostają żywym przypomnieniem miast, które kiedyś istniały tutaj.
W obliczu takiego krajobrazu, w którym wszystko zostało w jednej chwili przekazane do przeszłości, my, ludzie, nie możemy nie dać się ogłupić niezmierzonej mocy natury.
.
Nico Saieh Ale tak jak chwasty zaczęły kiełkować wśród pozostałych fundamentów, są silne osobniki powracające do tych miejsc, zdeterminowanych, by jakoś zacząć od nowa.
Być może wynika to z jakiegoś zwierzęcego instynktu samopomocy, ale są to ludzie, którzy, pomimo zniszczenia ich społeczności przez nieodpartą siłę natury, odmawiają poddania się i starają się udowodnić, że wciąż żyją, a życie toczy się dalej.
.
.
Nico Saieh Takie działania lokalnych mieszkańców, zakorzenione we wspomnieniach dotyczących ziemi, różnią się od planów odbudowy, do których doszły władze krajowe lub władze lokalne.
Plany odgórne tylko na temat stresu związanego z odzyskiem – bezpieczeństwo i ochrona.
ignorując wspomnienia ziemi i opierając się na modernistycznych metodach.
Rozbijając relacje między ludźmi i światem naturalnym oraz związki międzyludzkie, które stanowią dziedzictwo historyczne regionu, wolą przesuwać plany w dużym stopniu zależne od technologii inżynierii lądowej.
Ale osoby o silnej woli, mające nadzieję na powrót do pierwotnej ziemi i działające jako spadkobiercy przeszłości, to ludzie, którzy dążą do przyszłości związanej z przeszłością, wykorzystując te pozostałości fundamentów.
Czy architekci naprawdę mogą pomóc im w osiągnięciu ich celów.
.
Nico Saieh Natychmiast po trzęsieniu zaproponowałem projekt znany jako Dom dla Wszystkich: próbę zapewnienia miejsc, w których ci, którzy porzucili swoje domy w tsunami, mogą cieszyć się małą przestrzenią oddechową.
miejsce spotkań, rozmów, jedzenia i picia razem.
.
Nico Saieh Ci, którzy mieszkają w tymczasowym mieszkaniu wzniesionym w strefie katastrofy, mogli przynajmniej zapewnić sobie minimum prywatności, ale utraciwszy dawne społeczności, zmuszeni są do życia w izolacji.
Mieszkania są małe i przez to nietrwałe.
.
Nico Saieh Nawet rozmowa z sąsiadami z sąsiedztwa wymaga przebywania na zewnątrz na gołej żwirowej drodze.
Uderzyło mnie, że możemy dostarczyć małe drewniane budynki, miejsca do gromadzenia ludzi, w rogu tych tymczasowych osiedli mieszkaniowych, i zainicjowałem kampanię, aby to zrobić.
Pozyskując fundusze od firm i organizacji z całego świata, pomysł polega na tym, aby producenci dostarczali materiały bezpłatnie.
.
Nico Saieh Pierwszy dom-dla-wszystkich, sponsorowany przez prefekturę Kumamoto, pojawił się zeszłej jesieni na tymczasowym osiedlu w Miyagino Ward, Sendai.
Przy wsparciu gubernatora Kumamoto prefektura podjęła się pomocy w finansowaniu i dostarczaniu drewna w ramach projektu Artopolis (inicjatywa wyboru projektantów głównie dla obiektów publicznych w prefekturze).
Jedną z cech Domu dla Wszystkich jest sposób, w jaki te.
urządzenia i te.
żyjące.
w nich łączą się, aby omówić projekt podczas projektowania i procesu budowy.
Słuchając życzeń ludzi mieszkających w tymczasowych mieszkaniach, życzliwych studentów i projektantów, handlowców zaangażowanych w prace budowlane i mieszkańców współpracować, aby je urzeczywistnić.
Wprawdzie mała skala, największe znaczenie projektu Dom dla wszystkich polega na jego realizacji poprzez to spotkanie m.
In
[patrz też: producenci styropianu, projekty sklepów spożywczych, klimatyzator monoblok ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: klimatyzator monoblok producenci styropianu projekty sklepów spożywczych